مزایا و معایب طراحی سایت اختصاصی

مزایا و معایب طراحی سایت اختصاصی

مزایا و معایب طراحی سایت اختصاصی

در حال حاضر بیشتر کسب و کار ها در حال افتتاح شعبه آنلاین خود هستند و طراحی سایت یکی از روش های ورود به حوزه کسب و کار آنلاین است . در این میان انتخاب روش های طراحی سایت ممکن است برای شما سوالاتی را ایجاد کند و یا بخواهید بدانید طراحی سایت اختصاصی یا طراحی سایت با وردپرس چه تفاوتی دارد و مزایا و معایب آن چیست؟

در مقاله قبلی تمام موارد اعم از مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس را گفتیم و در این مقاله نیز برای شما مزایا و معایب طراحی سایت اختصاصی را شرح میدهیم.

طراحی سایت اختصاصی چیست ؟

طراحی سایت و یا برنامه نویسی سایت ها از دو روش اختصاصی و نیمه آماده ایجاد می شود در روش اختصاصی تمام قسمت های وب سایت شما از صفر توسط برنامه نویس و طراح سایت نوشته می شود و جزء به جزء وب سایت شما مطابق سلیقه و نیاز شما پیاده سازی می شود.

 

چه زمانی باید به صورت اختصاصی سایت طراحی کنیم؟

اگر نظر من را بخواهید در صورتی به حوزه فروش آنلاین اشراف دارید و میدانید هدفتان از داشتم وب سایت دقیقا چیست و باید چگونه کاربران را به سمت وب سایت خودتان هدایت کنید بهتر است از طراحی سایت اختصاصی استفاده کنید زیرا وب سایت هایی که تحت سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس ایجاد می شوند مناسب کسب و کار های بزرگ نیستند ، البته این نظر من است که پنج سال در این حوزه فعالیت دارم .

شاید باشند کسب و کار های بزرگی که با سیستم مدیریت محتوای وردپرس نیز کارشان جلو می رود اما این سیستم ها محدودیت هایی دارند که در زمان رشد کسب و کار شما رفع آنها یا غیر ممکن است یا بسیار زمان بر و هزینه بر می شود اما در کل در ابتدای راه اندازی هزینه پایین و سرعت بالاتری نسبت به طراحی اختصاصی دارند.

 

بیشتر بخوانید : انواع وب سایت را میشناسید ؟

 

مزایای طراحی سایت اختصاصی

مزایای طراحی اختصاصی

در هر دو روش مزایا و مواردی وجود دارد که می تواند راهنمای انتخاب نهایی شما باشد.

انعطاف بالاتر در طراحی و ویژگی ها

وب سایت هایی که به صورت اختصاصی برنامه نویسی و طراحی می شوند دقیقا با خواسته ها و نیاز کارفرما مطابقت دارند زیرا برنامه نویس از صفر آنها را طراحی و ایجاد می کند. اگر به ویژگی های خاصی نیاز دارید یا می خواهید وب سایت متفاوتی داشته باشید طراحی اختصاصی برای شما مناسب تر است.

امنیت بالاتر

طراحی اختصاصی اگر توسط افراد با تجربه ای انجام شود امنیت بالایی دارد و احتمال هک شدن و حمله توسط هکر ها را کاهش می دهد و دلیل آن عدم دسترسی دیگران به سبک برنامه نویسی و کدهای آن سایت است. اما در سیستم های آماده هر شخصی می تواند ساختار برنامه نویسی آن سایت را مشاهده کند و اگر امکان نفوذ داشته باشد می تواند نفود پیدا کند.

سرعت لود بالاتر

در طراحی اختصاصی تمام کد ها بهینه و صرفا برای خواسته های کارفرما پیاده سازی می شود از این رو هیچ کد اضافه و بلا استفاده ای در سایت وجود ندارد اما در سایت های نیمه آماده مانند وردپرس بسیاری از کد ها به صورت پیش فرض و بدون استفاده در ساختار سایت وجود دارد تا هر شخص بنا به نیاز خود از آنها استفاده نماید و این مورد سرعت لود سایت را پایین می آورد.

 

معایب طراحی سایت اختصاصی

 

بیشتر بخوانید : سئو سایت و تاثیر آن در رشد کسب و کار

 

معایب طراحی اختصاصی

هزینه بالاتر

در طراحی سایت اختصاصی هزینه نهایی داشتن وب سایت برای مشتری افزایش پیدا می کند چرا که تمام قسمت های سایت باید از صفر نوشته شود و این زمان زیادی از برنامه نویس و طراح سایت میگیرد ، همچنین باید به زبان ها و تکنولوژی های زیادی تخصص داشت تا بتوان یک وب سایت کامل را برنامه نویسی کرد.

زمان طولانی برنامه نویسی

در طراحی سایت اختصاصی به دلیل برنامه نویسی تمام قسمت ها قطعا زمان بیشتری برای راه اندازی سایت باید در نظر گرفته شود و اگر بخواهید بدانید حدودا 3 تا 4 برابر زمان بیشتری برای آماده سازی یک سایت اختصاصی نسبت به طراحی با وردپرس نیاز است البته در بعضی موارد این زمان بیشتر نیز می شود.

پیشتیبانی گران

به دلیل این که طراحی سایت اختصاصی داشتید قطعا امکاناتی که میخواهید در آینده اضافه شود باید اختصاصی باشد و هزینه انجام آنها هم به دلیل 0 تا 100 بودن و زمان طولانی گران تر از وردپرس خواهد بود.

طراحی سایت اختصاصی

بیشتر بخوانید : عوامل موثر در هزینه طراحی سایت فروشگاهی

 

چه افرادی به طراحی اختصاصی نیاز دارند؟

در مجموع این یک انتخاب شخصی توسط شماست اما بهتر است بدانید از آنجایی که سایت‌های اختصاصی، درک بهتری از نیازهای مشتریان و مخاطبان دارند و توانایی پاسخگویی به این نیازها را دارند، در نتیجه این سایت‌ها، رشد بیشتری در تجربه کاربری و بهبود در نتایج جستجوی گوگل به دنبال خواهند داشت. بنابراین، انتخاب طراحی سایت اختصاصی می‌تواند به شما کمک کند تا بیشترین بازدهی را از سایت خود کسب کنید.

بهترین راه برای شروع ، بررسی نیازها و الزامات کسب‌وکار شماست. این بررسی، باید شامل تحلیل نیازهای کاربران و مشتریان، تحلیل رقبا و محیط کسب‌وکار و همچنین مدل کسب‌وکار شما باشد. با این اطلاعات، می‌توان یک استراتژی مناسب برای سایت اختصاصی کسب و کار شما تعیین کرد.

در طراحی سایت اختصاصی، نیاز است تا به طور کامل به طراحی صفحات سایت، استفاده از تکنولوژی‌های جدید، بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو و بهبود تجربه کاربری توجه شود. از آنجا که این چالش‌ها، پیچیدگی بیشتری در این روش وجود دارند، توصیه می‌شود تا یک شرکت حرفه‌ای با تجربه در این زمینه را برای انجام این کار انتخاب کنید.

 

اگر قصد دارید یک سایت اختصاصی داشته باشید، ابتدا باید یک شرکت حرفه‌ای و با تجربه در این زمینه را پیدا کنید. این شرکت، باید توانایی ارائه خدماتی مانند تحلیل نیازها و الزامات کسب‌وکار، طراحی صفحات سایت با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو را داشته باشد. ما در مجموعه کاردیجیتال با تکیه بر سابقه چندین ساله و تخصص در زمینه های طراحی سایت ، برنامه نویسی سمت سرور و اصول حرفه ای بهینه سازی موتور های جستجو می توانیم این امکان را برای شما فراهم کنیم که بهترین سایت اختصاصی را برای کسب و کار خود طراحی کنید.

 

در نهایت، برای داشتن یک سایت اختصاصی موفق، باید به نیازهای کاربران و مشتریان، رقبا و محیط کسب‌وکار توجه کرده و با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو، بهبود تجربه کاربری و فروش خود را بهبود بخشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.