سئو از عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتور جستجو گرفته شده است. سئو شامل تکنیکهای است که باعث می شود وب سایت شما به افرادی که به دنبال محصول یا خدمات شما از طریق موتورهای جستجو مانند بینگ و یاهو و گوگل هستند، معرفی شود. قرار گرفتن وب سایت شما در رتبههای بالا در صفحات نتایج موتورهای جستجو بسیار ارزشمند است، در واقع این یک تبلیغ رایگان برای کسب و کار شما در بهترین فضای تبلیغاتی جهان است. این فرآیند باعث می شود ترافیک رایگان و طبیعی از سمت موتورهای جستجو همچون گوگل به سمت وب سایت شما هدایت شود. در محیط بسیار رقابتی امروز، سئو از اهمیت زیادی برخوردار است. روزانه میلیون ها کاربر از موتورهای جستجو برای یافتن پاسخ مشکلات و سوالات خود کمک می گیرند. سئو به دو بخش کلی سئو داخلی (On-Page SEO) و سئو خارجی (Off-Page SEO) تقسیم می شود.
سئو داخلی به کنترل مستقيم محتويات وب سايت اعم از متن، تصوير، پيوند و … می پردازد؛ به طور کلي هر چيزي که در وب سايت بارگذاری شود، به SEO On Page مربوط می شود. هر گونه تغييری که در محتويات یک وب سايت ايجاد شود در نتايج جستجو تاثير گذار است بنابراين خيلي مهم است که سئو داخلی به درستی قبل از سئو خارجی انجام شود.
این موارد میتواند شامل موارد زیر باشد: 1- بهینه سازی منو های سایت 2- بهینه سازی هدر و فوتر سایت 3- بهینه سازی صفحه اصلی سایت 4- لینک سازی داخلی مناسب 5- تولید محتوا 6- بهینه سازی عناوین محصولات، خدمات و برگه ها 7-بهینه سازی سرعت سایت
هر صفحه دارای یک هدف و موضوع مشخص است که با استفاده از کلمات کلیدی آن می توان محتوا و موضوع صفحه را به موتورهای جستجو انتقال داد.
عنوان صفحه در صفحه نتایج موتور جستجو و همچنین در تب مرورگر قابل مشاهده است. تگ عنوان اهمیت بسیار زیادی در سئو دارد.
بیشتر صفحات وب سایت به چند بخش و سرفصل تقسیم میشوند که با تگهای h نمایش داده می شوند. تگ h1 میتواند شامل کلمه کلیدی اصلی باشد و دیگر تگها شامل h2 تا h6 دارای کلمات مترادف باشند.
محتوای صفحه و محتوا باید شامل کلمه کلیدی اصلی و حداقل با طول ۳۰۰ کلمه باشد. اگر به صورت مداوم محتوای بی کیفیت و کوتاه انتشار داده شود، ممکن است به دلیل ارائه محتوای نازک (thin content) وب سایت، دچار خطای الگوریتم گوگل پاندا شود.
منو و لینکهای ناوبری (navigation bars) باعث میشوند که مهمترین بخشها و دستههای وب سایت را به کاربران و موتورهای جستجو معرفی کرد؛ بنابراین از سالم بودن و در دسترس بودن این لینکها باید اطمینان حاصل شود.
ساختار URL از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا به موتورهای جستجو کمک می کند تا درک بهتری از محتوا و آدرس صفحه داشته باشند. با قرار گرفتن کلمه کلیدی در URL یک صفحه حتی کاربران نیز میتوانند محتوای آن را حدس بزنند.
اید اطمینان حاصل شود که وب سایت برای نمایش در تلفن هوشمند و تبلت و دیگر دستگاه ها بهینه و واکنشگرا(ریسپانسیو) است.
اید اطمینان حاصل شود که صفحات سایت با سرعت مناسبی بارگذاری می شوند. سرعت سایت از عوامل بسیار مهم در رتبهبندی گوگل است و حتی موجب کم یا زیاد شدن نرخ خروج از سایت (Bounce rate) می شود.
پاسخ به سوالات پرتکرار شما در مورد سئو .
اگر سوالی دیگری دارید ما با کمال میل منتظر تماس شما هستیم
هزینه سئو داخلی در مجموعه کار دیجیتال به صورت ماهانه و مبلغ حدود 4 تا 20 میلیون می باشد و شما میتوانید در قسمت تعرفه ها جزئیات خدمات سئو کاردیجیتال را مشاهده نمایید.
سئو یک فرایند زمانبر است و نیاز به مداومت و صبر دارد ، هیچ معیاری برای تعیین زمان به صورت دقیق وجود ندارد و با تحلیل کلمات کلیدی ، چگالی کلمات ، تعداد رقبا ، هزینه سئو سایر رقبا و... می توان به صورت حدودی زمانی بین 3 تا 9 ماه را تعیین کرد.
روشهای سئو را میتوان به دو دسته طبقهبندی کرد:
هیج تضمینی برای کسب رتبه اول گوگل توسط هیچ سئو کاری حقیقت ندارد زیرا ممکن است یک شخص مبلغ هنگفتی برای آن جایگاه هزینه کند و این مورد کاملا از آگاهی و توانایی سئو کار خارج است ، تنها تضمین می تواند در مورد رشد مداوم و نهایتا قرار گیری صفحات شما در صفحه اول نمایش جستجوی گوگل می باشد.