طراحی نرم IOS

آمیخته ای از تکنولوژی ، نوآوری و کاربری آسان برای مشتریان خود داشته باشید

سیستم عامل ios و نرم افزار IOS برای نخستبین بار در سال 2007 میلادی، توسط شرکت اپل و به صورت سخت افزار به مردم دنیا عرضه شد که بر روی دستگاه‌های آی‌پاد، آیفون و تبلت آی‌پد اجرا می‌شود و از همان زمان طرفداران زیادی در سراسر کره زمین پیدا کرد.

این سیستم عامل با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد و خاصی که دارد، افراد زیادی را به تهیه و استفاده از خود واداشته است  که همین امر باعث فراگیری سریع و گسترش جهانی ios  در دنیا شد. و امروزه، بسیاری از مردم جهان و حتی ایران از فناوری ios بهره می‌برند.

لذا لازم است جهت رفاه حال کاربران در سراسر جهان، طراحی اپلیکیشن ios در سطح کشوری و جهانی گسترش یابد و علی‌رغم محدودیت‌های این سیستم عامل در کشور ایران، امور الکترونیکی دارندگان این دستگاه‌ها با بهره‌گیری از انواع و اقسام طراحی اپلیکیشن ios تسهیل شود و بهبود یابد.

هدف از طراحی نرم افزار اندروید

سیستم عامل iOS توسط شرکت اپل توسعه داده می شود و بعد از اندروید پرطرفدارترین سیستم عامل دنیا می باشد. اپلیکیشن‌های iOS با رابط کاربری ساده، سرعت بالا، امنیت و حریم خصوصی بالا و محدودیت‌های سیستم خاص خود، یک پلتفرم قوی برای کاربران اپل فراهم می‌کنند. با این حال، باید به محدودیت‌های انتشار و وابستگی به سخت‌افزار اپل نیز توجه داشت. در نهایت، تصمیم نهایی بر اساس نیازها و ترجیحات شخصی شماست تا بتوانید بهترین تصمیم را برای ساخت اپلیکیشن کسب و کار خود بگیرید.

مراحل تولید نرم افزار IOS

معماری

قبل از شروع ، معماری سیستم ، داده و فناوری متناسب با طرح کسب وکار تعریف و مستند می شود و به عنوان نقشه راه ، در مسیر تولید مورد استفاده واقع می شود.

تست

این تست صرفا در محدوده تست امکانات خلاصه نمی شود و با رویکردی فنی شامل کدها ، بانک اطلاعات ، عملکرد و کارایی نیز می شود.

طراحی

بر اساس هویت بصری کسب و کار ، طرح‌های گرافیکی اپلیکیشن تهیه می شود. این طرح‌ها به اپلیکیشن از نظر بصری شخصیت و هویت می دهند .

انتشار

انتشار اپلیکیشن در مارکت های داخلی و خارجی بر حسب نیاز کارفرما انجام و سبب افزایش میزان دانلود اپلیکیشن می شود.

پیاده سازی

بعد از تایید طرح های گرافیکی ، مرحله پیاده سازی اپلیکیشن شروع و کدنویسی اپلیکیشن انجام می شود.

پشتیبانی

خدمات پشتیبانی از مراحل اصلی چرخه ادامه حیات برای محصولات و خدمات تولیدی سیوان می باشد و به عنوان پل ارتباطی بین سیوان و مشتریان نقش به سزایی ایفا می نماید

ویژگی‌های طراحی نرم افزار IOS

  • یکی از مزایای اپلیکیشن‌های  iOS، رابط کاربری ساده و بدون پیچیدگی آن‌ است. طراحی شیک و کاربرپسند رابط کاربری این اپلیکیشن‌ها باعث می‌شود کاربران بتوانند به راحتی از آن‌ها استفاده کنند و از امکانات موجود در آن‌ها به خوبی استفاده کنند.

 

  • اپلیکیشن‌های iOS بهینه شده برای گوش های هوشمند اپل است که با استفاده از زبان برنامه‌نویسی Swift توسعه می‌یابند. این امر باعث می‌شود که اجرای اپلیکیشن‌ها بسیار سریع و بدون لگ باشد و کاربران بتوانند به صورت روان و بی‌درنگ از آن‌ها استفاده کنند.

 

  • شرکت اپل برای سیستم‌عامل iOS یک بستر امنیتی قوی را پیاده‌سازی کرده است که شامل امکاناتی مانند رمزنگاری داده‌ها، شناسایی اثر انگشت و چهره، و قابلیت حذف دوربین و میکروفون در صورت نیاز است. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که اطلاعات کاربران در اپلیکیشن‌های iOS به خوبی محافظت شوند.

 

  • اپلیکیشن‌های iOS از سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای برای حفظ حریم خصوصی کاربران استفاده می‌کنند. این سیاست‌ها شامل محدودیت دسترسی به اطلاعات حساس، اجازه دسترسی به مکان فیزیکی فقط در صورت نیاز و قابلیت کنترل مجوزهای دسترسی اپلیکیشن‌ها است. این امر باعث افزایش اعتماد کاربران به اپلیکیشن‌های iOS می‌شود.